Wednesday 30 September 2009

Dansk opskrift....


Se hvad jeg fandt... jeg havde glemt alt om disse laekre kugler.... (min barndom kom susende tilbage til mig da jeg fandt denne opskrift, jeg kan naesten smage dem..)

Havregrynskugler
ca. 25 stk.

100 gram smør. 3 dl havregryn, 1,5 dl flormelis, 3 spsk kakao, 1-2 spsk
fløde, kokosmel.

Bland alle ingredienserne sammen til en sammenhængende dej. Tril kugler ved
hjælp af en ske og rul dem i kokosmel.
Stil dem i køleskabet til de er blevet faste, ca. 1/2 time.

For andre opskrifter fra din barndom gaa paa Smafolk's hjemmeside www.smafolk.dk og find opskrifter.

And for our English friends:

Oatmeal rolls
ca. 25 pcs.

100 g butter. 3 dl oatmeal, 1,5 dl icing sugar, 3 tablespoon cocoa, 1-2 tablespoon cream, desiccated coconut.

Mix all the ingridients to a dough. Roll balls with a spoon and roll them in the deiccated coconut.
Put them in the fridge till they are firm, about ½ hour.

For more ideas of what to make go to www.smafolk.dk